Indsigelsesprocessen

De fleste af vores transaktioner udføres via kreditkort, bankoverførsler og online betalingsplatforme. Selvom der undertiden bruges kontanter, bevæger tendensen sig fra fysiske penge til andre måder at købe og sælge. Et problem, der kan opstå med ikke-kontante transaktioner, er at få pengene tilbage, hvis der har været en fejl, en uoverensstemmelse med forretningen/sælger  eller broker, eller hvis der blev stjålet penge ved svindel.

Kontanttransaktioner er ikke altid enkle, men i det mindste er spørgsmålet om at få en tilbagebetaling en sag mellem kun to parter, køber og sælger. Indsigelser involverer imidlertid mange parter – køber, sælger, den udstedende bank og Acquirer (forretningens bank). Hvis der er en uoverensstemmelse eller svindel, kan forbrugerne muligvis også kontakte en refundering ekspert såsom Pengeretur.dk.

Professionelle på Pengeretur giver informationer til forbrugerne om mulighederne for refundering af kreditkort transaktioner, tilbagekaldelse af kontooverførsler og andre strategier for refundering. Vi rådgiver klienter om tilbageføring processen og de bedste måder at  få refunderet  pengene på, uanset om problemet er en uoverensstemmelse med en forretning eller broker, eller hvis transaktionerne var uautoriserede.

Hvad er involveret i indsigelsesprocessen?

Indsigelse processen begynder med en kunde, der er utilfreds med servicen eller produktet. Kunden bør bringe deres klage til forretningen. De kan sige at varen ikke er modtaget, eller at varen var itu ved modtagelsen, eller i dårlig stand. Det kan være man har modtaget varen i en anden farve, eller slet ikke den vare de har bestilt, eller bare ikke var en vare der lever op til den forventning køberen havde.
Kunden bør give forretningen 7 dage til at besvare klagen. Hvis der ikke er noget svar, eller hvis de nægter at refundere pengene, tager kunden derefter klagen til den udstedende bank. Mange mennesker tror, ​​at indsigelses processen involverer kreditkortselskabet, men det er ikke rigtigt. Den bank, der udsteder kreditkortet, behandler disse uoverensstemmelser.


Den udstedende bank vil bede kunden om at dokumentere sin utilfredshed, f.eks. et billede af den defekte eller ødelagte vare, et skærmbillede af kvitteringen og kommunikation, de måtte have haft med forretningen eller broker. Hvis de mener, at kunden har en valid sag har , vil de videregive den til den Acquirer, der arbejder på vegne af forretningen eller brokeren. Acquirer Vil forelægge sagen for forretningen og give dem en chance for at yde en refundering eller foretage en mod bevisning, der forklarer årsagerne til ikke at refundere pengene.
Hvis brokeren eller forretningen ikke ønsker at refundere pengene og fremlægger beviser, f.eks. bevis på, at varen blev sendt, eller at den var i god stand, da den forlod lageret, vil Acquirer Fremvise dette for den udstedende bank. Derfra vil den udstedende bank undersøge afvisningen og afgøre, om sagen er slut, eller om de vil forfølge sagen yderligere.

 

Forskellige typer indsigelser

Der er forskellige situationer, der kan kræve en indsigelse. Normalt er der tale om indsigelser af kreditkort, men i nogle tilfælde kan refundering omhandle online betalingsplatforme. Paypal – hvor indsigelser er også mulige, men størstedelen af ​​disse situationer involverer stadig kreditkort.
De to hovedtyper af indsigelser involverer svindel og uoverensstemmelser. Indsigelser i tilfælde af svindel involverer transaktioner, der er uautoriserede, det vil sige foretaget af ukendte og sagen håndteres af den udstedende bank. I nogle tilfælde retsforfølges folkene bag af myndighederne.

Grunden til, at disse ofte ikke behandles af refunderings eksperter er, at udstedende banker normalt er parate til at refundere penge til deres kunder i sådanne tilfælde. Det tydeligste eksempel sker, når et kreditkort bliver stjålet, det rapporteres som stjålet, og eventuelle yderligere transaktioner efter denne rapportering er højest sandsynligt foretaget af svindlerne. Udstedende bank vil normalt refundere beløbet, og politiet efterforske sagen herfra.
Refunderings eksperter er imidlertid mere tilbøjelige til at behandle sager, der ikke er så simple, f.eks. Når der er en uoverensstemmelse med en forretning eller en broker . I disse tilfælde kan en kunde sige, at et produkt aldrig blev leveret til dem, eller at en service ikke var det, der var forventet eller annonceret. forretningen vil derefter forsøge at bevise, at varen blev leveret i god stand, eller at kunden ikke havde nogen grund til at forvente mere end det, der blev leveret.

Denne uoverensstemmelse involverer mange trin og flere parter, der er uenige om, hvorvidt pengene skal returneres eller ej. I disse tilfælde kan det være usikkert, hvem der er ansvarlig, og hvad der skal gøres, men den udstedende bank vil ofte fungere som dommer og træffe den endelige beslutning. Det er her, kunderne kan søge hjælp fra en refundering service der kan gøre købers sag gældende for den udstedende bank.

Hjælp med indsigelsesprocessen

Hvis den udstedende bank beslutter ikke at forfølge en indsigelse af transaktionen på kreditkortet, og hvis kunden stadig føler, at de fortjener det, kan de tage spørgsmålet til tilsynsmyndigheder og en refunderings service. Formålet med en sådan service er at rådgive forbrugerne om deres muligheder og foreslå hvilke handlinger der bør ske. Refundering Service virksomhederne kan blive involveret tidligt i processen eller senere, hvis den udstedende bank ikke forfølger deres sag.
Indsigelse processen kan virke lang, men den er ofte vellykket med vedholdenhed og beviser. Bevisbyrden er ofte på kundens side. At bevise, at de ikke fremsætter en urigtig klage, begår friendly fraud eller bare ønsker at beholde en vare uden at betale for den, eller at de havde for høje forventninger til produktet eller tjenesten. At køre denne sag uden hjælp fra en advokat eller refunderings eksperter kan være en udfordring, og derfor hjælper Penegeretur kunder, med deres indsigelser.

Pengereturs fagfolk giver dig information og bistand og tilbyder den nødvendige assistance i en refundering sag. Vi rådgiver om indsigelse processen og værktøjer, der hjælper dig med at analysere din situation og vurdere de bedste strategier for at forfølge en tilbageførsel.

 

 

Case Studies

Personal Testimonials

[sp_testimonial id="402" ]