Tvister på kreditkort

Overblik

De fleste forbrugere bruger betalingskort dagligt, fra køb af dagligvarer i supermarkedet til shopping på e -handelswebsteder for alt fra jeans og kosttilskud. Med alle disse transaktioner er det sandsynligt, at der kan opstå en uoverensstemmelse med forretningen, der kræver en indsigelse. Derfor er det vigtigt, at alle forbrugere gør sig bekendt med indsigelse processen og har en strategi på plads til at løse uoverensstemmelsen om kort transaktionen..

Professionelle på Pengeretur rådgiver  forbrugerne om indsigelser af kreditkort transaktioner, tilbagekaldelse af kontooverførsler og andre strategier for refundering. Vi rådgiver kunder om indsigelse processen og de bedste måder at opnå refundering på.

Hvornår opstår uoverensstemmelse om kreditkort transaktioner?

Uoverensstemmelse om kreditkort transaktioner opstår, når en kunde ønsker at modtage en refusion i form af en indsigelse af kreditkort transaktioner, og sælgeren eller broker ikke er enig. Dette sker, når en kunde føler, at de ikke har modtaget en service eller et produkt, der var i overensstemmelse med det, de betalte for eller forventede. Forretning argumenterer for, at de har opfyldt, hvad der burde være rimeligt i forhold til kundens forventning.

Når dette sker, sender kunden deres klage til kreditkortselskabet eller faktisk banken, der udsteder kreditkortet. Mange mennesker tror, ​​at de taler direkte til kreditkortselskabet, når de har en økonomisk uoverensstemmelse med en forretning, men der er i virkeligheden tale om den udstedende bank.

Hvordan fungerer chargeback (indsigelses) processen?

Ofte vil den udstedende bank anmode kunden om at tale med forretningen igen. Dette kan virke frustrerende, men der er en god grund til denne anmodning. En kunde bør give en sælger 5 til 7 hverdage til at besvare en anmodning om indsigelse.
Hvis forretningen ikke har svaret, er det en god idé at kontakte dem igen. Hvis de er uenige om at tilbyde en refundering, kan det være bedst at kontakte dem igen for at sikre, at problemet ikke bare er baseret på en misforståelse.

Grunden til at forsøge dette igen er, at forretninger i dag er meget fokuseret på anmeldelser og sociale medier, og normalt vil bevare deres positive image og kan være mere tilbøjelige til at acceptere refundering end tidligere. At nævne, at du har til hensigt at efterlade en negativ anmeldelse eller et indlæg om dine oplevelser på de sociale medier, kan overbevise dem om at give en refundering. Dobbeltkontrol er en effektiv måde at undgå en langvarig indsigelses proces.
Hvis forretningen holder fast i deres afslag, er det tid til at indgive en detaljeret indsigelse til din bank. Denne indsigelse bør indeholde et fotografi af varen, hvis den er beskadiget eller den forkerte farve. Hvis du siger, at den ikke er ankommet, skal du være opmærksom på, at sælgeren bliver bedt om at fremlægge bevis for forsendelse.Det er usandsynligt, at den udstedende bank løser en indsigelse til fordel for kunden uden beviser. Kundens ord alene er ikke længere automatisk betroet på grund af fænomenet “friendly fraud” Dette sker, når en kunde køber en vare online, hævder, at den er defekt eller aldrig er ankommet, og udnytter indsigelse processen for at få deres penge tilbage. Af denne grund bliver kunderne bedt om at fremlægge bevis for, at varen eller tjenesten var uacceptabel.

Den udstedende bank vil beslutte, om kundens klage har fortjeneste, og i givet fald videregive den til den overtagende bank eller sælgerens bank. Indløseren vil modtage et svar fra sælgeren, som enten accepterer indsigelsen eller angiver grunde til, at de ikke vil give en. Dette svar sendes til den udstedende bank, som derefter beslutter, om de er tilfredse med årsagerne til forretningens afslag, eller om de ønsker at forfølge kundens klage yderligere.

Sådan forbedres chancerne for succes i en uoverensstemmelse om kreditkort transaktion?

En kunde skal bevise, at det produkt eller den service, de modtog, var uacceptabelt eller ikke modtaget. Dette betyder at indsamle masser af beviser, herunder fotos af den købte vare, kopier af et webinar, hvis det er den service, der leveres, skærmbilleder af sælgerens websted eller kommunikation for at demonstrere, hvad der oprindeligt blev lovet, plus andre oplysninger.
Det hjælper også med at have lidt research om forretningen. For eksempel, hvis forretningsejer eller broker har lignende klager fra kunder, en masse dårlige anmeldelser eller advarsler fra forbrugergrupper, kan det styrke din sag. I betragtning af eksistensen af ​​”friendly fraud” og det faktum, at den udstedende bank ikke ønsker at unødigt genere forretningen, tages kundernes klager ikke altid til pålydende, men kræver beviser.


Selvom mange kunder oplever at det er let at få accepteret en indsigelse i tilfælde af uautoriserede transaktioner eller svindel, er situationen med uoverensstemmelser med en forretning meget anderledes. Ved mistanke om svindel , efter at det er blevet rapporteret savnet eller stjålet, er det typisk en simpel sag og løses ofte hurtigt af den udstedende bank gennem en indsigelse af transaktionerne. En strid mellem en kunde, der anmoder om en tilbageførsel og en forretning, er imidlertid mere kompleks og kræver, at begge parter gør deres sag overbevisende.

 

Søge hjælp til refundering

For at forbedre chancerne for succes med indsigelsen i en uoverensstemmelse finder kunderne ud af, at det kan være effektivt at bruge en refundering serviceudbyder. Ligesom folk normalt ansætter advokater, hvis de går til domstolen, er det fornuftigt at få en ekspert til at fremlægge din sag for den udstedende bank. Refundering eksperter har indgående erfaring med disse uoverensstemmelser og indsigelser og kan hjælpe dig med at få dine penge refunderet med succes.

For at søge hjælp til en refundering skal du sikre dig, at du har alle de dokumenter, du har brug for, herunder fotos af varen, bevis for den leverede service og kopier af kommunikation med sælgeren. Pengeretur kan foretage dybdegående undersøgelser, der vil styrke din sag.

Pengeretur -teamet giver dig information og bistand til refundering. Vi giver oplysninger og rådgiver om indsigelse processen og værktøjer, der hjælper dig med at analysere din situation og vurdere de bedste strategier for at forfølge en indsigelser.

Case Studies

Personal Testimonials

[sp_testimonial id="402" ]