Efter 18 måneders arbejde godkendes endelig en fuld tilbageførsel af en konto til konto overførsel

Efter 18 måneders arbejde godkendes endelig en fuld tilbageførsel af en konto til konto overførsel

Hvad handler tvisten om

Konventionel viden omkring mulighed for tilbageførsel af en konto til konto betaling, er, at dette ikke er muligt. Selv mange førende eksperter inden for finansbranchen er overbeviste om, at når du først har overført dine penge, er de væk for evigt.

Det er en god ting, at S.U. kom til os hos MyChargeBack, fordi vi ved, hvordan man løser disse tvister.

S.U. er bosiddende i Østrig, der blev narret til at tro at hun deltog i en legitim online investeringsmulighed. I alt 3.000 Euro blev først overført med hendes kreditkort. Dette blev efterfulgt af tre bankoverførsler på i alt 27.000 Euro. En endelig bankoverførsel på 4.200 Euro blev foretaget ved hjælp af en kryptovaluta børs som et mellemled. I alt udgjorde alle transaktioner 34.200 Euro.

Efter gentagne gange at have været nægtet muligheden for at hæve sine penge, begyndte S.U. at mistænke det værste. Hun kontaktede MyChargeBack, og vi fastslog, at der var tale om en ureguleret mægler, som havde stjålet hendes indskud.

Strategi og taktik

Dette var en kompleks sag, der ville kræve, at vi udnyttede vores ekspertise på tværs af mange dimensioner. For det første talte vi med vores nye klient for at foreslå og beslutte en handlingsplan, der ville være økonomisk mulig og med maksimal effekt inden for rammerne af hendes specifikke økonomiske situation.

Sammen besluttede vi, at de 3.000 Euro i kreditkort transaktioner alene ikke var prisen for vores service værd. Med hensyn til de 27.000 Euro i kontooverførsler, der var sendt direkte til ”forretningen”, udarbejdede vi en stærk sag for at retfærdiggøre en indsigelse på grund af falske vildledende oplysninger. Vi inkluderede også bankoverførslen på 4.200 Euro til kryptovaluta børsen i samme sag, selvom det var klart for os, at argumentet ville være meget sværere at bevise.

Der fulgte næsten 1,5 års arbejde med uendelige forsøg på at hjælpe SU. Vi startede med en officiel anmodning om tilbagekaldelse til vores klients bank. Til dette formål bistod vi S.U. med professionel dokumentation, der kunne understøtte sagen, ligesom vi deltog i virtuelt møde mellem hende og hendes bank.

Først så det ud til at gå godt; banken indvilligede i at sende en anmodning om tilbagekaldelse til den modtagende bank. Desværre viste det sig, at selv medarbejderne i hendes bank var usikker på hvad de skulle gøre, når tingene ikke gik lige efter bogen. I dette tilfælde skulle det desværre kun kræve, at modtagerbanken ikke svarede på anmodningen om tilbagekaldelse. Vores klients banks svar var at annullere tilbagekaldelsen og informere hende om, at der ikke var noget mere, de kunne gøre!

Vi forsikrede S.U., at kampen langt fra var forbi, så selvom vi var skuffet, var hendes banks afvisning af at hjælpe kun det første skridt, for at kunne hjælpe.

Det næste skridt var at hyre et advokatfirma til at udarbejde juridiske krav og breve, der skulle sendes til modtageren og dens bank (som teknisk set var et e-wallet selskab registreret i De Forenede Emirater). Efter at de havde ignoreret brevene, var det næste skridt at eskalere ved at indgive en klage mod modtagerbanken til den britiske finansielle regulator. Det sidste skridt var at hjælpe vores klient med at indgive klager til politiet i modtager og modtagerbankens politidistrikter.

Hvilken forskel MyChargeBack gjorde

det er umuligt at vide, hvilken af ovennævnte handlinger, der endelig fik modtagerbankens opmærksomhed, men inden for et par måneder modtog vores klient et svar fra dem, der informerede hende om, at de tog klagen meget alvorligt og havde krævet svar fra ”forretningen”. En måned senere kom en anden besked om at at modtagerbanken havde mistede tålmodigheden med ”forretningen” og snart ville handle, hvis de undlod at forklare sig.

To dage senere modtog vores klient en refusion på 5.000 Euro. Mindre end to uger senere blev der yderligere overført 22.000 Euro på hendes konto. Alle hendes ikke-krypto bankoverførsler var blevet tilbageført.

Kære [MyChargeBack-agent] Y. I dag fik jeg penge (5.000 Euro) tilbage fra [”forretningen”]. Vedhæftet, find et billede af min konto. Jeg er så taknemmelig. Jeg kan ikke tro det 😃.

Hej Y. I dag fik jeg flere penge tilbage fra [”forretnining”] som følger: 15.000 Euro og 7.000 Euro. Jeg er så glad. S.U.

Hvad angår krypto transaktionerne er der ingen tilsynsmyndigheder eller modtagende banker at henvende sig til. Vores avancerede kryptovaluta system kan dog i sidste ende være løsningen til at afdække den ultimative disposition af disse midler i det uigennemsigtige område.

Overblik: MyChargeBack I Østrig

  • Sagen involverede tab af mere end € 30.000 til et online investeringsselskab der viste sig at være svindel

  • Betalingerne blev foretaget via bankoverførsel – nogle blev overført direkte til en konto tilhørende svindlerne og andre via en overførsel af krypto valuta

  • MyChargeBacks erfaring i at vælge de korrekte indsigelsesstrategier resulterede i, at vores klient modtog 27.000 Euro (mere end 85% af de tabte midler).

Sagen blev afgjort efter indblanding fra klagemyndighed og politi

Betalingen returneret fra modtager banken.