Politianmeldelse førte til tilbageførsel af bankoverførsel

Politianmeldelse førte til tilbageførsel af bankoverførsel

Hvad handler tvisten om

Denne sag omhandler tab af en stor sum penge og et komplekst indsigelsesscenarie, men endte med ultimativ succes grundet vores erfaring, ekspertise og at vi stod fast.

S.N. er en kvinde, der nærmer sig pensionsalderen, bosiddende i sit hjemland Italien og ønsker at forbedre sin pensionsordning. Hendes introduktion til en verden af uregulerede onlineinvesteringer var lige så tragisk som det var forudsigeligt. Efter at have overtalt hende til et beskedent første depositum, sørgede hendes “mægler” for, at hendes “investeringer” gav et godt afkast, dette overbeviste vores klient om et yderligere depositum på 60.000 €, tilsyneladende for at “sikre hendes fremtid.”

Tragisk og typisk for uregulerede investeringsløsninger var dette det tidspunkt, hvor S.N. begyndte at tabe penge hurtigere, end hun kunne følge med. Da hun ikke engang længere kunne logge ind på sin online-konto eller få adgang til mæglerens websted, forstod hun, hvad der var sket med hende, og kontaktede MyChargeBack for at få hjælp.

Efter at have undersøgt hendes sag besluttede vi, at vi faktisk kunne forberede en god sag over for hendes bank på trods af dens kompleksitet og udfordringer. Det største problem var det faktum, at hun havde foretaget sin store indbetaling via bankoverførsel, som i modsætning til kredit- eller betalingskortbetalinger ikke giver nogen forbrugerbeskyttelse. Derudover efterlader en bankoverførsel ofte ikke et let sporbart penge spor.

Det antages og gentages almindeligt, at bankoverførsler aldrig er reversible, og at de ikke har mere beskyttelse mod svindel, end der er ved at betale med kontanter. Det er dog ikke helt sandt. Men processen med at spore og inddrive pengene er ikke let, hurtig eller ligetil.

Vi gik i gang med det indledende papirarbejde, der skulle indsendes til S.N’s bank og til at indgive en politianmeldelse. Vores dokumentation, ud over politianmeldelsen, var nok til at overbevise hendes bank om at sende en anmodning om tilbagekaldelse til den modtagende bank i Litauen.

Hvilken forskel MyChargeBack gjorde

En måneds ventetid uden klare svar fra banken førte til nogle flossede nerver fra S.N.’s side og masser af forberedelser bag kulisserne fra vores side. Ligesom vi klargjorde et juridisk krav til at sende til banken i Litauen, modtog vores klient den vidunderlige nyhed fra sin bank om, at 50.000 € af hendes penge var blevet refunderet og deponeret på hendes konto. Selvom det ikke var en refundering af det fulde tab, var det tæt på og var både en enorm sejr og et tilbagevenden til finansiel stabilitet og sikkerhed for hende.

S.N.s tilbagemelding:

Med hensyn til behovet for hjælp:

”Efter en måneds høj profit, overbeviste mægleren mig om at sætte € 60.000 yderligere ind på kontoen. Jeg gjorde det værste i mit liv. . . Når jeg prøver at logge ind på nettet, står der, at siden ikke var tilgængelig. Jeg troede, jeg skulle dø! . . . På Google er websiden ikke tilgængelig, men jeg er desperat. Tak for dit råd.”

Med hensyn til resultatet:

“Det er vidunderligt. Jeg modtog denne transaktion tilbage fra banken € 50.000. Ingen ord kan beskrive, hvor glad jeg er”

Med hensyn til MyChargeBacks hjælp:

”Tak, mit liv er ændret. Det var en virkelig overraskelse for mig. . . utrolig. Mange tak.

Overblik: MyChargeBack I Italien

  • Sagen involverede tab på over € 60.000 sendt via bankoverførsel til en ureguleret online investeringsmægler

  • MyChargeBack forberedte og udførte det påkrævede papirarbejde og rådede vores klient i kommunikationen med sin bank, modtagers bank og politiet

  • MyChargeBack hyrede ogs et advokatfirma til at sende juridiske krav.
    Vores indsats resulterede i tilbageførsel af over € 50.000 for vores klient

     

Sagen blev afgjort af refundering af modtagers bank