Privatlivspolitik
Vores privatlivspolitik
Medmindre vi underretter dig om andet, er Pengeretur.dk den registreringsansvarlige for dine personlige data, da det er den enhed der alene, eller i fællesskab, bestemmer hvordan eller hvorfor dine personlige data behandles. En af vores tilknyttede enheder kan være behandleren af dine personlige data under visse omstændigheder, afhængigt af vores forhold samt de tjenester, vi leverer til dig.
Vi bruger forskellige metoder til at indsamle personlige data fra og om dig, herunder;
Indsamling direkte fra dig
Størstedelen af de personlige data vi behandler om dig, kommer direkte fra dig. Eksempelvis når du giver os dit navn og kontaktoplysninger ved udfyldelse af formularer eller hvis du interagerer med os via E-mail, telefon, personligt eller på anden vis, herunder når du:
- Abonnerer på vores tjenester og
- Køb eller udtrykt interesse for vores produkter og services
- Automatisk indsamling
Vi indsamler automatisk tekniske oplysninger, når du bruger vores hjemmeside, for eksempel: IP-adresse, data om login, browsertype, tidszone, placering og plugin-typer, når du interagerer med vores hjemmeside. Vi indsamler også data gennem cookies.
En cookie er en lille datafil, som får visse hjemmesider til at skrive til din harddisk når du besøger siden. En cookie kan indeholde informationer såsom et bruger-id, som siden bruger til at tracke siderne, du har besøgt. Vi bruger Facebook-pixel og Google Analytics cookies med forbehold for dit samtykke.
Vores hjemmeside kan placere og/eller gemme koder eller andre typer information (f.eks. ”cookies”) på din computer. Vi bruger disse cookies til at gøre din oplevelse på vores hjemmeside bedre. Vi placerer ikke fortrolige oplysninger i disse cookies, og cookies kan fjernes når som helst.
Vi beder om dit samtykke til at placerer cookies. Undtagen de nødvendige cookies, der sørger for at hjemmesiden fungerer korrekt.
Du kan vælge at deaktivere cookies. Du kan dog muligvis ikke få adgang til visse dele af denne hjemmeside, især de sikre dele, hvis du vælger at deaktivere accepten for cookies i din browser.
For yderligere information om cookies og hvordan man deaktiverer dem, henvises der til http://www.allaboutcookies.org
Du kan vælge at lade din computer advare dig hver gang en cookie sendes, eller du kan slå alle cookies fra. Du kan gøre dette gennem din browsers (såsom Internet Explorer eller Google Chrome) indstillinger. Hver browser er en smule forskellig, så kig i din browsers hjælpemenu for at lære den korrekte måde at ændrer dine cookies på.
Hvis du slår cookies fra, vil nogle funktioner deaktiveres. Dette påvirker ikke brugeroplevelsen, som gør dit besøg på vores hjemmeside mere effektiv, men nogle af vores tjenester vil ikke fungere korrekt.
Indsamling fra andre kilder
Hvor det er nødvendigt for at forhindre svindel eller for at administrere vores partneres database, kan vi indsamle informationer om dig fra tredjeparter og offentlige kilder (såsom offentlige databaser og sociale medier). Dette er for at sikre, at vi har nøjagtige, ajourførte eller nødvendige oplysninger, så vi kan kommunikere med dig eller levere den bedst mulige service. Den type information vi kan indsamle inkluderer personoplysninger (inklusiv navn, alder, køn og andet demografiske data) og kontaktinformation (inklusiv postadresse og telefonnumre).
Nedenfor har vi givet en beskrivelse af alle de måder, vi planlægger at bruge dine persondata på, og hvilket retsgrundlag vi stoler på for at gøre dette. Vi har også beskrevet, hvad vores legitime interesser er, hvor det er relevant.
| Formål | |
Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt. |
| |
| For at hjælpe dig med at løse din indsigelse. | |
Retfærdiggjort på baggrund af vores legitime interesser i at sikre, at vores forretningsdrift fungerer. | Drift og styring af vores forretningsdrift og/eller forbedring af vores produkter, tjenester og eventoplevelse. Forebyggelse af svindel. Administrations af partneres og leverandørers databaser og relationer. | |
Retfærdiggjort på baggrund af vores legitime interesse i at sikre, at vi kan drive og øge vores forretning. | Marketing- eller kommunikationsinformation til dig relateret til vores produkter og tjenester, er underlagt reglerne om direkte markedsføring, som er nærmere beskrevet i afsnit 4 (”Hvordan bruger vi personlige data til direkte markedsføringsformål?”). Vi kan også dele persondata med vores datterselskab til dette formål, som beskrevet yderligere i afsnit 7 nedenfor, hvilket er underlagt proportionalitet og passende internationale overførselsmekanismer, især standard kontraktklausuler (SCC). | |
Retfærdiggjort på baggrund af vores legitime interesse i at sikre, at vi kan drive og øge vores forretning og vores forretningspartnere. |
| |
Retfærdiggjort på baggrund af vores legitime interesse i at sikre sikkerheden blandt netværk og informationer. | Overvågning af din brug af vores systemer (inklusiv brugen af tekniske værktøjer til automatisk at overvåge brugen af vores hjemmeside og eventuelle apps og værktøjer, du bruger). | |
Retfærdiggjort på baggrund af vores legitime interesse i at sikre, at du modtager en fremragende brugeroplevelse. | Forbedring af sikkerheden samt funktionen af vores hjemmeside, netværk og information | |
Retfærdiggjort på baggrund af vores legitime interesse i at sikre, at vores forretningsdrift fungerer. | Gennemførelser af dataanalyser, dvs. anvendelse af analyser til forretningsdrift og data til at beskrive, forudsige samt forbedre forretningspræstationer inden for MyChargeBack og/eller for at give en bedre brugeroplevelse. (yderligere detaljer om, hvordan vi analyserer på vores hjemmeside, kan findes i vores cookiepolitik beskrevet ovenfor i afsnit 2). |
Vi sender dig muligvis marketingkommunikation for at holde dig opdateret med vores produkter og tjenester, herunder dem, som vi mener er interessante for dig.
Sender vi målrettede e-mails?
Vi sender målrettet elektronisk direkte markedsføring til forretningskontakter hos vores kunder eller andre virksomheder, som vi ønsker at udvikle eller opretholde et forretningsforhold til i overensstemmelse med gældende markedsføringslove. Vores elektroniske direkte markedsføring inkluderer typisk web-beacons, cookies og lignende teknologier, der giver os mulighed for at vide, hvorvidt du åbner, læser eller sletter meddelelser og links, du kan klikke på. Når du klikker på et link i en elektronisk direkte markedsføringsbesked, bruger vi også en cookie til at registrere hvilke sider du ser, samt hvilket indhold du downloader fra vores hjemmesider, selvom du ikke er registeret på eller logget ind på vores hjemmeside. Se venligst vores cookiepolitik for yderligere detaljer.
Opretholder vi CRM-databaser (kunderelationsstyring)?
Lige som de fleste virksomheder bruger MyChargeBack CRM-databaseteknologi (kunderelationsstyring) til at styre og spore vores marketingsindsats. Vores CRM-databaser inkluderer personlige data, der tilhører forretningskontakter hos vores kunder og andre virksomheder, som vi allerede har et forretningsforhold med eller ønsker at udvikle. De persondata der anvendes til disse formål inkluderer relevante forretningsoplysninger såsom: kontaktinformation, offentligt tilgængelige oplysninger (f.eks. bestyrelsesmedlemskab, offentliggjorte artikler, pressemeddelelser, dine offentlige opslag på sociale medier, hvis relevant for forretningsformål), dine svar til målrettet elektronisk direkte markedsføring (inklusiv webaktivitet på links fra vores e-mails), webaktivitet hos registrerede brugere af vores hjemmeside samt andre forretningsoplysninger, inklusiv MyChargeBacks professionelle baseret på deres personlige interaktion med dig.
Kombinerer og analyserer vi persondata?
Vi kan kombinere data fra offentlig tilgængelige kilder og fra vores forskellige e-mails, hjemmesider og personlige interaktioner med dig (dette inkluderer informationer samlet på tværs af vores forskellige hjemmesider, såsom vores karriere- og virksomhedshjemmeside og informationer indsamlet, når du tilmelder dig, logger ind på vores sider eller tilknytter dine sociale medier til vores sider) Vi kombinere disse data for at give dig en bedre oplevelse hos MyChargeBack og for at udføre de andre aktiviteter beskrevet gennem denne privatlivspolitik.
Hvad er dine rettigheder vedrørende marketingkommunikation?
Du kan vælge ikke at modtage marketingkommunikation fra os ved at bruge fravalgsmekanismen i de e-mails, vi sender til dig eller på vores hjemmeside, når vi får din e-mail. Du kan også nægte at modtage markedsføringskommunikation eller anmode om, at dine persondata fjernes fra vores CRM-databaser ved at kontakte vores databeskyttelsesofficer på dpo@aphaia.co.uk.
Generelt går vi ikke efter at indsamle følsomme data (også kendt som særlige kategorier af personoplysninger) fra enkeltpersoner, og vi beder dig om venligst ikke at indsende følsomme data til os. I de særlige tilfælde, hvor vi vil indsamle sådanne data, vil vi gøre dette i overensstemmelse med lovgivningen om databeskyttelse og/eller bede om dit samtykke. Udtrykket ”særlige kategorier af personoplysninger” henviser til de forskellige kategorier af personoplysninger, herunder race eller etnisk oprindelse, politiske meninger, religiøse, filosofiske eller lignende overbevisninger, medlemskab af fagforening, fysisk eller mental sundhed, biometriske eller genetiske data, seksualitet, eller straffedomme og lovovertrædelser (herunder oplysninger om mistaske om kriminelle aktiviteter).
Vi ønsker at beskytte børns privatliv. Vi hverken kontakter eller indsamler information fra personer under 18 år bevidst. Denne hjemmeside er ikke beregnet til at bede om oplysninger af enhver form fra personer under 18 år.
Hvis du mener, at vi har modtaget oplysninger om eller fra personer under 18 år, bedes du venligst kontakte os på dpo@aphania.co.uk. Hvis vi bliver opmærksomme på, at en person under 18 har givet os personlige informationer, sørger vi for at slette sådanne informationer.
Vi kan dele persondata med følgende kategorier af modtagere:
Vores tilknyttede selskaber, så de kan, hvor det er relevant, give dig de tjenester, du har anmodet om i henhold til en aftale med MyChargeBack eller på anden måde give information om at vores produkter og tjenester, som vi mener kan være nyttige for dig (se afsnit 1 og 3 ovenfor). VI giver dig kun information relateret til de samme eller lignende produkter til dem, du har udtryk interesse for.
Vores tredjepartsudbydere, herunder it-tjenesteudbydere, advokatfirmaer og private researchere der specialiserer sig i indsigelser af transaktioner, marketingsautomatisering, løsnings- og analyseudbydere, marketingsbureauer og professionelle rådgivere; og
Hvis du hverken er bosiddende eller statsborger i EU, kan vores udvalgte partnere, repræsentanter, sponserer eller os selv stille kontaktoplysninger til rådighed for at skabe muligheder inden for markedsføring i visse brancher og markeder.
Vi kan også dele dine persondata med offentlige eller statslige myndigheder, hvis vi er forpligtet til det, eller med tredjeparter i forbindelse med en potentiel virksomheds- eller kommerciel transaktion.
Før vi deler dine personlige data med tredjeparter, såsom pålidelige leverandører, forretningspartnere, annoncører og søgemaskiner, tager vi de nødvendige skridt for at sikre, at dine persondata har tilstrækkelig beskyttelse i overensstemmelse med relevante databeskyttelseslove og MyChargeBacks interne politikker.
Vi opbevarer dine oplysninger indtil det ikke længere er nødvendigt for det formål, hvortil de i første omgang blev indsamlet. Information relateret til indsigelser opbevares typisk i syv (7) år. Vi opretholder specifikke administrations- og opbevaringspolitikker og -procederer, så når vi bestemmer hvor længe dine oplysninger lagres, vil overveje:
Formålene og brugen af dine informationer både nu og i fremtiden; Vores globale juridiske og kontraktmæssige forpligtelser; og
Hvilke oplysninger vi har brug for til at styre vores forhold samt udvikle og levere vores produkter og tjenester.
Eftersom vi er en global organisation med tilstedeværelse i en række jurisdiktioner og lande, overfører vi muligvis dine persondata til vores datterselskab internationalt. Hvis du befinder dig i EØS, kan dette medføre overførsel af dine data uden for EØS. For at sikre, at sådanne overførsler sker i overensstemmelse med gældende lovgivning og er omhyggeligt administreret for at beskytte dine privatlivsrettigheder, er enhver virksomhedsoverførsel af personlige data dækket af aftaler, der kontraktligt forpligter os til at sikre passende og ensartede niveauer af beskyttelse, uanset hvor de personlige data overføres inden for vores koncern. Vi kan også dele dine persondata med tredjeparter (se afsnit 7), hvoraf nogle er baseret uden for EØS. Når vi overfører dine personlige data uden for EØS, sikrer vi, at der gives en lignende grad af beskyttelse ved at sikre, at passende foranstaltninger for beskyttelse implementeres. Eksempelvis kan vi bruge specifikke kontrakter godkendt af Europakommissionen. Du bedes kontakte os (se vores kontaktoplysninger i afsnit 11 nedenfor), hvis du ønsker yderligere oplysninger vedrørende vores procedure, når vi overfører dine persondata uden for EØS.
Vi opretholder organisatoriske, fysiske og tekniske sikkerhedsordninger for alle de personlige data, vi har. Vi har protokoller, kontroller og relevante politikker, procedurer og vejledninger til at opretholde disse ordninger med hensyntagen til de risici, der er forbundet med kategorierne af persondata og den behandling vi foretager, herunder alt efter omstændighederne:
Pseudonymisering og kryptering af persondata;
2. I visse områder af vores hjemmeside, er brugen af industristandard SSL-kryptering for at forbedre sikkerheden ved datatransmission;
3. Evnen til at sikre den løbende fortrolighed, integritet, tilgængelighed og modstandsdygtighed over for behandlingssystemer og -tjenester.
4. Evnen til at gendanne tilgængeligheden og adgangen til persondata rettidigt i tilfælde af en fysisk eller teknisk hændelse; og
5. En proces til regelmæssig afprøvning, vurdering og evaluering af effektiviteten af tekniske og organisatoriske foranstaltninger til sikring af persondataenes sikkerhed.
Hvis du er baseret inden for EØS, kan du under visse omstændigheder have ret til at:
• Anmode om adgang til de personlige data, vi behandler om dig: Denne ret giver dig ret til at vide, om vi har persondata om dig, og hvis dette er tilfældes, få oplysninger om og en kopi af disse personlige oplysninger
• Anmode om en berigtigelse af dine personlige data: Denne ret giver dig ret til at få dine personlige oplysninger rettet, hvis de er unøjagtige eller ufuldstændige
• Gøre indsigelse mod behandlingen af dine personlige data: Denne ret giver dig ret til at anmode om, at Pengeretur.dk ikke længere behandler dine persondata
• Anmode om sletning af dine personlige data: Denne ret giver dig ret til at anmode om sletning af dine personlige data, herunder hvor sådanne persondata ikke længere er nødvendige for at nå formålet
• Anmode om begrænsning af behandlingen af dine personlige data: Denne ret giver dig ret til at anmode om, at Pengeretur.dk kun behandler dine personlige oplysninger under begrænsede omstændigheder, inklusiv med dit samtykke
• Anmode om overførsel af dine personlige data: Denne ret giver dig ret til at modtage en kopi (i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format) af personlige data, som du har givet til Pengeretur.dk, eller anmode om at Pengeretur.dk overfører sådanne persondata til en anden dataansvarlig
• Anmode om ikke at blive underlagt nogen beslutning, der i væsentlig grad påvirker dig, taget ved automatiseret behandling, herunder profilering
Hvis du er baseret i CALIFORNIEN, har du mange af de angivet rettigheder i dette afsnit 11. Du er under visse omstændigheder også berettiget til at forbyde salget af dine personlige oplysninger og til at anmode om adgang til visse oplysninger om de persondata, vi har delt med tredjeparter for markedsføringsformål.
Du bedes kontakte os på dpo@aphaia.co.uk for at udøve nogen af disse rettigheder. Vi behandler enhver anmodning i overensstemmelse med lokale love og vores politikker og procedurer. Vi kan bede dig om yderligere oplysninger for at bekræfte din identitet og af sikkerhedsmæssige årsager, inden vi videregiver de oplysninger, der er anmodet om, til dig.
MyChargeBack er den dataansvarlige for dine personlige oplysninger og er registreret som dataansvarlig hos UK Information Commissioner’s Office under registreringsnummer ZA664835.
Eventuelle spørgsmål vedrørende denne meddelelse og vores privatlivspraksis skal sendes til vores databeskyttelsesofficer:
Aphaia Ltd, Eagle House, 163 City Road, Shoreditch, London EC1 1NR
dpo@aphaia.co.uk
Hvis du ønsker at klage over vores brug af dine informationer, bedes du kontakte os på dpo@aphaia.co.uk, hvor vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig. Hvis du befinder dig i EØS-landene, har du ret til at indgive en klage til den relevante databeskyttelsesmyndighed i dit land. Vi sætter dog pris på muligheden for at håndtere dine bekymringer før du henvender dig til din lokale myndighed, så kontakt os venligst i første omgang.
Our Services
What We Offer

Best Of Both Worlds
It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.

Professional Independence
It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.

Private Ownership
It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.

Long Team Objectives
It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.

Highly Skilled Professional
It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.