To forskellige kreditkort, to forskellige banker

To forskellige kreditkort, to forskellige banker

Hvad handler tvisten om

Denne sag illustrerer, hvorfor det er afgørende at forsøge alle muligheder, for at maksimere chancerne for vellykket refundering. Hos MyChargeBack gør vi dette som standard på vegne af vores kunder.

S.K. er en mand, der bor i Australien, som uventet blev deltager i en mislykket online investering. Da han erkendte dette, kontaktede han MyChargeBack for at få hjælp til at få pengene tilbage. Efter en indledende samtale besluttede vi, at vi kunne hjælpe ham i hans sag, på trods af flere potentielle hindringer. Blandt dem var det faktum, at han havde deponeret ca. $ 7.000 hos sin “mægler” ved hjælp af flere kreditkort (et Visa og et Mastercard) udstedt af to forskellige banker.

Derudover havde ”mægleren” ikke givet vores klient loginoplysninger for at få adgang til hans handelskonto. Uanset om dette kun var en forglemmelse, eller det faktum, at kontoen og selve investeringsordningen viste sig at være falsk, så vi det som en mulighed for at vinde en potentiel tvist. Vi forsynede S.K. med en skriftlig anmodning til ”mægleren” om annullering af investeringen. Den indeholdt et krav om, at alle hans penge skulle tilbageføres, da ”varen” aldrig var modtaget, før annulleringen blev indsendt.

Mindre end tre uger senere meddelte ”mægleren” ham i et forsøg på at tilfredsstille vores klient, at han havde åbnet en handelskonto på hans vegne og sendt ham loginoplysningerne. Vi rådede ham til ikke at logge ind og præsenterede i stedet vores klient for muligheden for at forhandle en fuld refusion. Derudover anbefalede vi, at vores klient skulle anmode de banker der havde udstedt hans kreditkort, oprette indsigelser på transaktionerne.

Hvilken forskel MyChargeBack gjorde

I løbet af de næste to uger rådgav vi S.K. i hans dialog og forhandlinger med ”mægleren”. ”Mægleren” fortsatte med at præsentere tilbud om en delvis refusion og fortsatte med at øge beløbet hver dag. Vores overbevisning var, at vores klient ikke skulle nøjes med mindre end en fuld refusion. Efter to ugers langvarige diskussioner gik ”mægleren” endelig med på at returnere det fulde beløb.

Der er mange tilfælde, hvor vi råder vores kunder til at acceptere tilbuddet om en delvis refusion. Succes afhænger ofte af evnen til at vurdere, hvornår man skal insistere på en fuld refusion, og hvornår man skal nøjes med et forlig. For at gøre det kræves bred og dyb ekspertise inden for lovgivning, forhandlingsevner og forståelse af menneskelig adfærd. Disse færdigheder er MyChargeBacks kernekompetence og grunden til, at vores kunder henvender sig til os for at hjælpe med at løse tvister.

Overblik: MyChargeBack i Australien

  • Sagen involverede et samlet tab på næsten $ 7.000 fra to forskellige kreditkort udstedt af to separate banker
    Flere parallelle indsatser var påkrævet: en indsigelse i hver bank og forhandlinger med ”mægleren”
    Forhandlingerne lykkedes i sidste ende, og alle vores klients penge blev refunderet

Sagen blev afgjort, og refundering modtaget fra ”mægleren”